Hoe werkt het?

ContactSkills is een onlineplatform met live simulatiecalls waarop uw kandidaat inlogt. In een gesimuleerde bedrijfsomgeving moet uw kandidaat in een 'real life' simulatiegesprek met een assessor zijn opdracht snel en succesvol afronden.

Stappenplan

  • Doel

    Blootleggen van zijn belangrijkste sleutelvaardigheden in telefonische communicatie met klanten en in databasebeheer

  • Mogelijkheden

    • Servicecalls, salescalls, marktonderzoek
    • Nederlands en Frans
    • Anywhere, any place, anytime (online platform)
  • Resultaat

    • Multidisciplinaire (expertise, knowhow en wetenschap) evaluatie van het gescreende gedrag
    • Bruikbaar inzicht op het niveau van proces, klantgerichtheid en connectiviteit
    • Persoonlijk advies over inzetbaarheid en mogelijke verbeterpunten
  • Surplus

    Een managementtool met coachingsrapporten, draaitabellen en benchmarks

    Meer weten? Klik hier

Peilen vaardigheden tijdens telefonisch assesment

Tijdens het simulatie-telefoongesprek peilt ContactSkills naar vaardigheden op drie niveaus: proces, klant en relationeel. Tegelijkertijd krijgt ContactSkills een inzicht in hoe snel het gesprek volledig is afgerond, inclusief het bijwerken van een klantendocument.

  • Op procesniveau

    De kandidaat:

    • respecteert de organisatielijnen van het bedrijf wanneer hij de klant een dienst aanbiedt
    • vult de database nauwgezet in, op een manier dat de gegevens ook bruikbaar zijn voor andere collega’s en diensten
    • kan simultaan een gesprek voeren en de database beheren: correcte informatie opzoeken én de verkregen info ingeven, terwijl hij met de klant in contact blijft
  • Op klantenniveau

    De kandidaat:

    • is empathisch
    • kan de service en het aanbod van het bedrijf vertalen vanuit een klantenperspectief
    • kan meedenken met zijn klant en gepaste bijkomende services aanbieden
  • Op relationeel niveau

    De kandidaat legt daadwerkelijk contact met de klant via zijn:

    • woordkeuze
    • gesprekstempo en stem
    • articulatie en intonatie
    • ze zijn allen bepalend voor de perceptie van de klant: krijgt hij een authentiek gevoel dat hij persoonlijk wordt aangesproken?

Hoe ziet een telefonisch assesment er precies uit?

Klik hier voor een demo