Peilen vaardigheden tijdens telefonisch assesment
Tijdens het simulatie-telefoongesprek peilt ContactSkills naar vaardigheden op drie niveaus: proces, klant en relationeel. Tegelijkertijd krijgt ContactSkills een inzicht in hoe snel het gesprek volledig is afgerond, inclusief het bijwerken van een klantendocument.
-
Op procesniveau
De kandidaat:
- respecteert de organisatielijnen van het bedrijf wanneer hij de klant een dienst aanbiedt
- vult de database nauwgezet in, op een manier dat de gegevens ook bruikbaar zijn voor andere collega’s en diensten
- kan simultaan een gesprek voeren en de database beheren: correcte informatie opzoeken én de verkregen info ingeven, terwijl hij met de klant in contact blijft
-
Op klantenniveau
De kandidaat:
- is empathisch
- kan de service en het aanbod van het bedrijf vertalen vanuit een klantenperspectief
- kan meedenken met zijn klant en gepaste bijkomende services aanbieden
-
Op relationeel niveau
De kandidaat legt daadwerkelijk contact met de klant via zijn:
- woordkeuze
- gesprekstempo en stem
- articulatie en intonatie
- ze zijn allen bepalend voor de perceptie van de klant: krijgt hij een authentiek gevoel dat hij persoonlijk wordt aangesproken?
Hoe ziet een telefonisch assesment er precies uit?
Klik hier voor een demo