Het opleidingscentrum Cevora biedt de 55.000 bedrijven die zijn aangesloten bij het Aanvullend Paritair Comité voor Bedienden (APCB of PC200) zowat 1.000 gratis opleidingen aan voor hun 440.000 bedienden.

Terug naar overzicht

Cevora staat garant voor state-of-the-art opleidingen

Het opleidingscentrum Cevora biedt de 55.000 bedrijven die zijn aangesloten bij het Aanvullend Paritair Comité voor Bedienden (APCB of PC200) zowat 1.000 gratis opleidingen aan voor hun 440.000 bedienden. Zo stimuleren werkgevers en werknemersorganisaties de kennis en vaardigheden van de medewerkers. Voor twee van hun opleidingen gebruiken ze de tool van ContactSkills: professioneel telefoneren en – in samenwerking met VDAB – customer service medewerker.

Cevora helpt bedienden om zich voor te bereiden op de beroepen van morgen, die bedrijven nodig hebben om veerkrachtig en competitief te blijven. Dankzij leerervaringen en opleidingen wil Cevora talenten ontwikkelen m iedereen echt vooruit te helpen.
“Wij bieden de deelnemers een ruim pakket aan opleidingen, zowel in de klassieke vorm als via digitale leervormen (webinars en e-learning), waarbij de cursisten via 1-op-1-leren om het even waar doelgerichte cursussen kunnen volgen. Dit ‘blended leren’ zorgt ervoor dat iedereen zich aangesproken voelt”, vertelt Toon Schouteden, projectleider training en competentieontwikkeling bij Cevora.

Professioneel telefoneren: live screening

De opleidingsaanbieder besloot in 2015 om de assessment-tool van ContactSkills aan te kopen zodat de cursisten in de module ‘professioneel telefoneren’ zichzelf konden testen via deze live-screening. Doelgroep van deze online test is de medewerker in een servicecenter waarvan de teamleader of hr-verantwoordelijke op een efficiënte en gestandaardiseerde manier de competenties van die medewerker in kaart wil brengen.

“Ondertussen hebben meer dan 700 personeelsleden van een 43-tal bedrijven (cijfers van december 2019) dit assessment doorlopen. De tool test het klantgericht communiceren (heeft de klant een service op maat gekregen – zowel qua inhoud als naar vorm?), organisatiegericht communiceren (staan de antwoorden en het gedrag van de medewerker in lijn met het bedrijf?) en simultaan handelen (slaagt de medewerker erin de klant te woord te staan en tegelijkertijd een database te beheren?).
Na het assessment krijgt de coach een uitgebreid rapport met 15 competentieparameters en een verslag met de sterke en aandachtspunten. Inclusief een advies, wat een ideaal startpunt vormt voor een coaching- of trainingstraject. We gebruiken de test zowel voor inbound- , outbound- als cross-selling-gesprekken”, verduidelijkt Toon Schouteden.

Samen met VDAB: knelpuntberoep

Daarnaast biedt Cevora, in samenwerking met VDAB, ook nog opleidingen voor werkzoekenden aan. Zoals bijvoorbeeld een voltijdse opleiding van 56 dagen (inclusief bedrijfsstage) ‘customer service medewerker’, in samenwerking met VDAB Antwerpen.
De opleiding tot dit knelpuntberoep omvat een toeleiding tot een brede waaier aan taken en functie: klachtenbehandeling, medewerker op een klantendienst, directe verkoop/telemarketing, helpdesk, debiteurenbeheer, afnemen van enquêtes … De opleiding omvat ook gespecialiseerde modules zoals marketing, scripting, technologie, verkoop en customer care.

Een van de vaste items die hierin aan bod komen is het assessment van ContactSkills. “Ongeveer in de helft van de opleiding worden de cursisten gescreend. Dit geeft henzelf en de trainer een duidelijk zicht op hun capaciteiten en leerpunten, waardoor het tweede deel van de opleiding meer op maat kan gebeuren.”, besluit Toon Schouteden.

Klantprofiel

Klant

Cevora

Profiel

Cevora is het opleidingscentrum voor de 55.000 bedrijven van het APCB (Aanvullend Paritair Comité voor Bedienden) of Paritair Comité 200. Met hun vaste bijdragen leidt Cevora jaarlijks meer dan 100.000 bedienden op, tijdens klassikale en e-learningopleidingen en op de Cevora-events.

Website

https://www.cevora.be/

Branche

Opleidingen

Klant sinds

2015