De chemie van een telefoongesprek tussen twee mensen simuleer je via een gestandaardiseerde live simulatiecall waar een assessor een kandidaat 'uitdaagt' om al zijn kernkwaliteiten echt te tonen. Alleen zo kom je te weten of iemand het in zich heeft om professioneel te bellen.

Dirk Van Put, zaakvoerder

ContactSkills

Onze aanpak

  • 1.

    Gestandaardiseerde simulatiecalls

    ContactSkills heeft een breed reportorium aan zowel service- ,sales– en marktonderzoekcalls, in het Nederlands en in het Frans. Elke call simuleert tegelijk de telefoonskills en de databaseskills van uw kandidaat. Uw kandidaat belt live met een assessor. Dat daagt uw kandidaat in een gesimuleerde setting uit om te tonen wat hij kan.

  • 2.

    Gevalideerde simulatiecalls

    Meer dan 1000 calls bij meer dan 50 bedrijven bewezen keer op keer de validiteit van onze simulatiecalls. In service- en salesomgevingen, inhouse en in facilitaire contactcenters, in België, Nederland en Canada.

  • 3.

    Bedrijfsassessoren worden opgeleid

    Het platform ContactSkills is zo opgevat dat de testings overdraagbaar zijn naar klanten. In een doorgedreven training leiden we uw medewerker op tot assessor waarna u zelf kunt starten met uw eigen testings. Omdat ContactSkills internet based is, hoeven assessor en kandidaat ook niet op dezelfde plaats te zijn, zelfs niet in hetzelfde land.

    Besteedt u uw testings liever uit? Dat kan ook. Opgeleide assessoren van ContactSkills komen dan voor u de testings doen.

  • 4.

    Gevalideerd resultaat in nog geen 20 minuten

    Na een testing van nog geen 20 minuten berekent ContactSkills onmiddellijk het resultaat van uw kandidaat voor vijf clusters van kernkwaliteiten:
    – prosodie
    – databasevaardigheden
    – communicatievaardigheden
    – tijdsduur en focus
    – simultaan handelen.

  • 5.

    Borging van het resultaat

    De resultaten van uw kandidaten worden geborgen in uw persoonlijke database op het platform van ContactSkills. U kunt de resultaten altijd consulteren en een handige reportingtool zorgt ervoor dat u gedetailleerde benchmarks kunt maken van al uw kandidaten.

Dit zeggen onze klanten


CS brengt de professionele vaardigheden van mijn contactcenter-medewerkers perfect in beeld. Het maakt hen op een aangename manier bewust van mogelijke werkpunten en zeker ook hun sterktes. CS maakt de bevindingen objectief waardoor de impact groter is.

Lut Verschueren, zaakvoerster Axon

Ik gebruik de servicecall van ContactSkills in de tweede sollicitatieronde voor het rekruteren van inbound medewerkers. De shortlist wordt dan onderworpen aan een professioneel opgezet rollenspel waarbij de CS-tool de mogelijkheid biedt om on the spot de kandidaat onmiddellijk en gericht te testen. Dankzij deze tool selecteer ik enkel geschikte personen om aan te werven.

Dirk Vanhaecht, People & Business Development Director AAC

Ontdek zelf gratis de kracht en het gebruiksgemak van ContactSkills. Op basis van enkele eenvoudige vragen maken we voor u een gepersonaliseerde demo-account aan.



ContactSkills geeft u de zekerheid dat mysterycalls op een valide en gestandaardiseerde manier gescoord worden zodat ze de kwaliteit van uw telefonische dienstverlening objectief in kaart brengen. De beoordeling van die kwaliteit verdient meer dan louter buikgevoel of een paar subjectief ingevulde parameters.

Dirk Van Put, zaakvoerder

Mysterycalls

Onze aanpak

  • 1.

    Omgevingsanalyse

    Samen met u bekijken we wat cruciaal is in de gesprekken met uw klanten. Volgens welke parameters loopt een goed gesprek in lijn met uw bedrijfsfilosofie?

  • 2.

    Op maat gesimuleerde call

    Daarna maken we op maat van uw bedrijf een call waarin alle elementen zitten die u getest wilt zien en die ook helemaal aangepast is aan uw specifiek bedrijfssegment. Die mysterycall wordt ‘afgenomen’ bij uw medewerkers door een daarvoor opgeleide assessor.

  • 3.

    Gestandaardiseerde scoringsmethode

    We hanteren bij de scoring dezelfde methodiek als bij de generieke ContactSkills-calls waarvoor ContactSkills het resultaat berekent. Met dezelfde vijf competentieclusters.

  • 4.

    Debriefing

    Na de debriefing van de resultaten van de mysterycalls aan u, kunt u ervoor kiezen dat we zelf uw medewerker debriefen over zijn sterke punten en zijn aandachtspunten. En of u die aandachtspunten wilt aanpakken met een gerichte coaching.

  • 5.

    Borging van de mysterycall

    De resultaten van de mysterycalls worden geborgen in uw persoonlijke database op het platform van ContactSkills. U kunt de resultaten altijd consulteren en een handige reportingtool zorgt ervoor dat u gedetailleerde benchmarks kunt maken van al uw medewerkers.

Dit zeggen onze klanten


Het is de perfecte tool om op een objectieve en complete manier een (tele)sales kandidaat te screenen. Het houdt niet enkel rekening met de pure sales capaciteiten van een kandidaat, maar screent ook hoe snel en nauwkeurig hij werkt. Nog een voordeel is dat het niet te veel van je kostbare tijd in beslag neemt en dat het resultaat onmiddellijk bekend is.

Bart Mathieu, B2B Sales Manager Benelux Bongo-Cadeaubox

ContactSkills biedt als enige in de markt een assessment waarmee je écht kunt meten of een kandidaat aan de juiste vereisten voldoet voor het werk aan de telefoon. Zij bieden een oplossing die gemakkelijk en snel inzetbaar is. De uitslag geeft een zeer scherp beeld van de mogelijkheden en risico’s om een kandidaat aan te nemen. Vervolgens is gerichte coaching dé manier om nieuwe medewerkers volledig thuis te brengen in dit vak. Wij hebben met ons team de assessmenttool mogen ervaren en kunnen het absoluut aanbevelen voor de aanwerving en coaching van medewerkers in klantcontact. De simulatie is waarheidsgetrouw en geeft weinig tot geen ‘ontsnappingskansen’ voor een kandidaat. Stop met lange selectiegesprekken en start met een CS-test.

Suzan Van Klink, Operationeel Directeur Teamleiders.nu

Ontdek zelf gratis de kracht en het gebruiksgemak van ContactSkills. Op basis van enkele eenvoudige vragen maken we voor u een gepersonaliseerde demo-account aan.



Coachen is mensen bezielen om gepassioneerd hun werk te doen. Hun werk ook te leren ‘herontdekken’. En hun sterke punten aangrijpen om te streven naar excellentie.

Dirk Van Put, zaakvoerder

Coaching op maat

Onze aanpak

  • 1.

    Omgevingsanalyse

    Omdat geen twee ondernemingen en dus ook geen twee medewerkers hetzelfde zijn, starten we altijd met een kort bezoek aan de werkvloer. Hoe ziet de werkomgeving van de medewerker eruit? Met welk type klanten werkt hij? Wat is er cruciaal in zijn contacten met klanten?

  • 2.

    IJkpuntbepaling van de medewerker met ContactSkills

    De vaardigheden van elke medewerker worden op dezelfde manier gemeten. Zo krijgt u een objectieve maatstaf. Die ‘nulmeting’ is het vertrekpunt om te bekijken op welke vlakken coaching wenselijk is.

  • 3.

    Debriefing

    Na overleg met u leggen we de coachingpunten en het plan van aanpak vast.

  • 4.

    Effectieve coaching

    We overlopen samen uw medewerker zijn testresultaten en zoomen in op zijn sterke punten. Van daaruit bepalen we zijn groeipotentieel.

    Dit kan aan bod komen in een coachingtraject:

    - Je bewust worden van je sterke punten en aandachtspunten
    - Je sterke punten nog meer inzetten in een gesprek
    - Stemtechniek en gespreksritme
    - Weerstand overwinnen
    - Omgaan met argumenten
    - Omgaan met verschillende klantentypes
    - Regie in een gesprek houden
    - Actief luisteren
    - Verschillende types vragen stellen

  • 5.

    Borging van de coaching

    Daarna krijgen de resultaten van de coaching hun weerslag in een overzichtelijk coachingdocument dat opgeslagen wordt in uw persoonlijke database van Contactskills. U kunt die informatie gemakkelijk consulteren. En bij verschillende coachingmomenten de evolutie van uw medewerker of zelfs van een hele afdeling transparant opvolgen. Handige diagrammen over de verschillende competentieclusters van een medewerker maken zijn huidige status en evolutie in de tijd ook duidelijk zichtbaar.

Dit zeggen onze klanten


Ik heb CS gebruikt voor mijn eigen team. De meerwaarde ligt vooral in het benchmarken van onze interne call coachings met de resultaten uit de CS-assessments. Business productkennis is bij de CS-testen minder relevant en dat geeft ons voor sommige medewerkers een hele nieuwe invalshoek om verder mee aan de slag te gaan. Ook de medewerkers zelf waren heel enthousiast om aan de simulatiecalls deel te nemen én over de debriefing van hun resultaten.

Ivo Van den Broeck, Customer Service Manager Sanoma Media Belgium

De tool die ons door ContactSkills wordt aangereikt om ons team te screenen, helpt ons echt een beter en objectiever inzicht te krijgen in de skills en werkpunten van onze call-agents. Ook voor hen was het een leuke uitdaging. Begeleiding en opvolging waren top.

Bram De Vriese
, Sales Manager Buy-Aid

Ontdek zelf gratis de kracht en het gebruiksgemak van ContactSkills. Op basis van enkele eenvoudige vragen maken we voor u een gepersonaliseerde demo-account aan.